נגמר המקום? הקודי עמוס? – Advanced Settings הוא הפתרון

במאמר זה נלמד את הדרכים להקל על הקודי ולחסוך במקום על ידי שימוש ביכולות של קובץ ה- Advanced Settings. קובץ ה Advanced Settings הנו קובץ XML הניתן לעריכה באמצעות כל עורך טקסט פשוט. כפי שציינתי במאמר הקודם בסדרה כאן: Buffering – פתרון בעיות אגירה בקודי הקובץ אינו חלק מהתקנת ברירת המחדל של קודי ובמידה ורוצים להשתמש בו צריך ליצור אותו ולהעתיק אותו לספריית ה userdata של קודי.

במאמר זה נעשה שימוש בשני חלקים (מקטעים) מתוך הקובץ ובפעולה יזומה נוספת:

  • המקטע הראשון יעסוק בהגבלת גודל של תיקיות וקבצים.
  • המקטע השני יעסוק ב "הזזה" של תיקיות לנתיבים חלופיים (נגיד מכונן C לכונן D או מהזכרון הראשי ל SD או USB בסטרימרים השונים).
  • מחיקת קבצים זמניים וריקון תמונות מטמון

הגבלת גודל של תיקיות וקבצים

באמצעות קובץ ה advancedsettings.xml, ניתן להגביל גודל של תיקיות מסוימות וכן את הרזולוציה המקסימלית של תמונות הנשמרות על ידי הקודי ובכך בעצם לחסוך בנפח אחסון,
על מנת לעשות זאת נכתוב את הקובץ בצורה הבאה:

<advancedsettings>
 <imageres>720</imageres>
 <fanartres>1080</fanartres>
 <packagefoldersize>200</packagefoldersize>
</advancedsettings>
  • imageres – מציין את הרזולוציה המקסימלית עבור תמונות הנשמרות על ידי הקודי, הרוחב מחושב באופן אוטומטי לפי גובה התמונה וביחס * 16/9.
  • fanartres – מציין את הרזולוציה המקסימלית עבור שמירת ה-fanart במטמון הרוחב מחושב באופן אוטומטי לפי גובה התמונה וביחס * 16/9.
  • packagefoldersize – מציין את הנפח המקסימלי אליו תגיע תיקיית Packages (התיקייה אליה יורדים הזיפים של ההרחבות לצורך התקנה).

 

שינוי ושימוש בנתיבים חלופיים עבור מקומי תיקיות

Path substitutions הוא סט הגדרות המורה לקודי להשתמש בנתיבים חלופיים עבור תיקיות וקבצים. עבור כל תיקייה נשתמש בסט המכיל את הנתיב המקורי From ואת הנתיב החלופי החדש To.

<advancedsettings>
 <pathsubstitution>
 <substitute>
 <from>special://profile/Thumbnails/</from>
 <to>d:\Thumbnails\</to>
 </substitute>
 </pathsubstitution>
</advancedsettings>

 

בדוגמא זו נוכל לראות כי הנתיב של תיקיית התמונות הוחלף ומעתה במקום לשבת תחת תיקיית userdata של הקודי, התיקייה תשב בכונן D במחשב.,
ניתן להשתמש בנתיבי רשת כגון SMB או בנתיבים מיוחדים כמו special. מידע נוסף בנושא ורשימה מלאה של הנתיבים הנתמכים ניתן לקרוא כאן: http://kodi.wiki/view/Path_substitution

 

מחיקת קצים זמניים וקבצי מטמון תמונות

בזמן ניגון מדיה בקודי מתבצעת אגירת מטמון. אגירה זו בעצם שומרת חלק מה STREAM של אותו מקור ניגון וזאת על מנת לאפשר ניגון רציף וחלק עד כמה שניתן. לעיתים יש מצב בו הקבצים הזמניים נאגרים ואינם נמחקים אי כי בעקבות תקלה או בעקבות הגדרה של Zero Cache כלומר שכל הסרט כמעט נשמר על הדיסק. במצב זה התיקיה של הקודי "מתנפחת" ומביאה לכך שהמקום הפנוי בדיסק ילך ויפחת.
באמצעות פעולה ידינית פשוטה של מחיקת הקבצים (לא בזמן ניגון מדיה) ניתן לפנות מקום על הדיסק. לצורך כך יש להכנס לתיקיית ה cache ולמחוק את כל תוכנה.

דבר נוסף יכול "לנפח" את התיקיה של הקודי הוא המצאות קבצי מטמון של תמונות, Thumbnails בכמות גדולה, דבר הנובע בד"כ כלל משימוש בקיר סרטים / סדרות אשר כחלק מהתהליך של בניית הספריה יורדות תמונות לתוך התיקיות של קודי או אפילו תמונות רקע של הרחבות ואייקונים שלהן. גם את זה ניתן לפתור באמצעות פעולה פשוטה של מחיקת קבצים. רק שבמקרה זה צריך לבצע מחיקה בשני נתיבים שונים:

  1. תחת תיקיית database שנמצאת תחת userdata יש למחוק את קובץ: Textures*.db (ה-* מציינת מספר שעלול להשתנות בין גרסאות הקודי השונות).
  2. לרוקן את תיקיית Thumbnails אשר נמצאת גם היא תחת userdata ומכילה בתוכה את התמונות.

** במידה ותרוקנו את תוכן תיקיית Thumbnails ולא תמחקו את ה Textures*.db יווצר מצב בו הקודי לא יוריד מחדש את התמונות **

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*