Schema.org – שפר את הנראות שלך במנוע החיפוש של גוגל

Schema.Org מתוך הבלוג הטכנולוגי של תומר קליין

Schema.org היא פעילות קהילתית שיתופית, שמטרתה ליצור, לתחזק ולקדם סכימות לנתונים מובנים באינטרנט, בדפי אינטרנט, בהודעות דוא"ל ומעבר לכך.אוצר המילים  יכול לשמש עם קידודים שונים, כולל RDFa, Microdata ו- JSON-LD. אוצר מילים זה מכסה גופים, מערכות יחסים בין ישויות ופעולות, וניתן להרחיב אותו בקלות באמצעות מודל הרחבה מתועד היטב. מעל 10 מיליון אתרים משתמשים ב- Schema.org כדי לסמן את דפי האינטרנט שלהם ואת הודעות הדוא"ל שלהם. יישומים רבים של גוגל, מיקרוסופט, Pinterest, Yandex ואחרים כבר משתמשים אלה אוצר מילים כדי כוח עשיר, חוויות להרחבה.

האתר פותח על ידי Google, Microsoft, Yahoo ו- Yandex, אוצר המילים של Schema.org פותח על ידי תהליך קהילתי פתוח, באמצעות רשימת התפוצה הציבורית- [email protected] ובאמצעות GitHub.אוצר מילים משותף מקל על מנהלי אתרים ומפתחים להחליט על סכימה ולקבל את התועלת המקסימלית למאמציהם. ברוח זו התכנסו המייסדים, יחד עם הקהילה הרחבה יותר, כדי לספק אוסף משותף של סכימות.

במאמר זה אסביר על השימוש וההטמעה של structured dta ב MVC וכן ב WordPress.

חלק א' – MVC

על מנת להשתמש ב structured dta בפרוייקט ה MVC יש תחילה להוסיף את חבילת ה Nuget הבאה: https://www.nuget.org/packages/Schema.NET

** החבילה תלויה בגרסה 10.0.3 של Json.Net **

בדוגמא הבאה ניתן לראות יישום של יישות מסוג Website:

כאשר התוצאה של הקוד תראה כך:

שימו לב כי שימוש בנתונים מובנים ב- HTML דורש שימוש בתגית Script עם סוג MIME של יישום / ld + json בצורה הבאה:

schema.org מגדיר מחלקות ומאפיינים, כאשר לכל נכס יכול להיות ערך יחיד או מערך של ערכים מרובים. בנוסף, מאפיינים יכולים לכלול מספר סוגים, למשל. מאפיין מסוג כתובת יכול להיות סוג של מחרוזת או סוג של PostalAddress אשר יש מאפיינים משלו כגון StreetAddress או PostalCode.

כדי להקל על ההטמעה Schema.NET משתמשת בפונקמיות ג'נריות חכמות ובכך הגדרת ערכים בודדים או מרובים אפשרית וכן הגדרת מחרוזת או PostalAddress אפשריות גם הן, לדוגמה:

הקסם הזה מתבצע באמצעות הערך <T> ערך, ערך <T1, T2>, ערך <T1, T2, T3> וכו '. סוגים אלה הם כל המבנים עבור הביצועים הטובים ביותר מדי.

 

חלק ב' – WordPress

על מנת להטמיע את השימוש ב Structured Data בוורדפרס, יש תחילה להוריד ולהתקין את התוסף הבא: https://he.wordpress.org/plugins/all-in-one-schemaorg-rich-snippets/

וכאן תולו לראות סרון הסבר על השימוש התוסף:

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*