Google Search Tips and Tricks

Google Search Tips and Tricks - Techblog.co.il - תומר קליין

Google Search Tips and Tricks

גוגל מציעה ממשק פשוט ופשוט, אבל מסתירה הרבה טריקים חזקים וכלים מתחת למכסה המנוע. טיפים וטריקים אלה יאפשרו לך לבצע חיפושים טובים יותר, לעשות מחקר טוב יותר ולחפש תוכן שימושי בקלות ובנוחות יותר מאי פעם. במדריך זה נלמד כיצד לנצל את הטיפים והטריקים הללו על מנת למקסם את תוצאות החיפוש ולהגיע למידע שאנחנו מחפשים במהירות וביעילות.

1. חיפוש פרטי:

גוגל למרות התכונות העצומות שלה לא מתאימה לחובבי הפרטיות בגלל החששות ממעקב. החלופה – Startpage (המכונה גם lxquick) – מאפשרת לך לבצע חיפושים ב- Google מבלי לדאוג לגבי המעקב או בעיות פרטיות אחרות. הוא מציג חיפושים מ- Google אך אינו עוקב אחר כתובת ה- IP שלך או על פרטי המיקום שלך וכו'.

Google Private Search - טיפים לחיפוש בגוגל - הבלוג הטכנולוגי של תומר קליין

 

 

2. תן לגוגל לחפש עבורך

חיפשתם משהו או שאתם רוצים לבדוק מה התעדכן או את נראות האתר שלכם בתוצאות החיפוש?  תוכלו להשתמש בשירות בשם Google Alerts, אשר יעדכן אתכם בכל פעם שמתפרסם תוכן עם מילות החיפוש שבחרתם. אפשרות סופר שימושיתעבור מקדמי אתרים הרוצים לקבל התראות במייל ברגע שתוצאות החיפוש עבור חיפוש עם מילות המפתח המקודמות משתנות לטובה או לרעה. אפשר להגדיר את השפה של התוכן שאותו תרצו לקבל, את הסוג שלו (בלוגים/חדשות/וידאו/ספרים וכו’), ואת התדירות (מיידי, פעם ביום או פעם בשבוע).

TechBlog - תומר קליין - Google Alerts

3. חיפוש מדוייק:

על מנת שתוצאות החיפוש יהיו קרובות ככל האפשר לביטוי אותו אנחנו מחפשים ניתן לעטוף אותו במראכות ובכך להמחות את גוגל להציג רק תוצאות חיפוש העונות על הביטוי המדוייק. כזה שסדר המילים בו הוא בהכרח מופיע בתוצאות החיפוש כפי שרשמנו וכן כל המילים בביטוי. לדוגמא הביטוי מרק מעולה ללא מרכאות:

חיפוש לא מדוייק של הביטוי מרק מעולה

לעומת חיפוש מדוייק של הביטוי "מרק מעולה":

חיפוש מדוייק של הביטוי מרק מעולנ

 

 

שימוש באופרטורים ובסימנים מיוחדים:

OR (או) משמש כדי לתת בחירה ביו מילים מילים בשאילתת החיפוש. Google מפרטת תוצאות עם כל אחת מהמילים האלה. לדוגמה: "לקנות אנדרואיד או iPhone" הוא קיצור לביצוע שתי חיפושים: "לקנות אנדרואיד" או "לקנות iPhone " ונותן תוצאות עבור שתי החיפושים הנ"ל.

AND (וגם) משמש לחיפוש אשר מחייב את המצאות כל המילים בשאילתת החיפוש. Google מציגה תוצאות המכילות את כל המילים האלה. לדוגמה: "לשכור בית זול ומעוצב" יביא לכך שרשימת התוצאות תכיל גם את המילה "זול" וגם את המילה "מעוצב" אך לא מחייב שבאותו הסדר.

* (כוכבית) חיפוש באמצעות כוכבית משמש כדי לבצע חיפוש הכולל מילים לא ידועות. רשימת התוצאות תכיל אתרים להן מילה או קבוצת מילים הנמצאות  במקום הכוכבית בשאילתת החיפוש. לדוגמה: "וינסטון * צ'רצ'יל" מחזירה תוצאות עבור סר וינסטון לאונרד ספנסר-צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה לשעבר.

חיפוש בגוגל - תומר קליין - Google Search Tips and Tricks

– (מינוס) משמש להחרגת מילים מתוצאות החיפוש. לדוגמה בחיפוש "מתכונים לקינוחים -שוקולד" יוצגו רק קישורים לתמכונים שאינם לקינוחים משוקולד.

site (אתר) משמש להצגה של דפים מאתר מסויים. לדוגמה: site:techblog.co.il Alexa יחזיר מהאתר techblog.co.il רק תוצאות הכוללות את המילה "Alexa"

טקבלוג - טק בלוג - Techblog.co.il

או בכדי לדעת כמה שפים גוגל אינדקס (כלי עזר למקדמי אתרים):
Site command

info (מידע) יגרום לגוגל להציג אתרים המכילים אינפורמציה על עמוד או אתר מסויים. יותר נכון לומר שגוגל יציג קישורים למידע אודות הדף כמו Related, Cache ועוד.

Google search - Info Operator - techblog.co.il

Related  (תוכן קשור)  – מאפשר לחפש אתרים או דפים בעלי תוכן או נושא דומים לאתר שלנו. למשל חיפוש של אתרים בעלי תוכן או נושא דומים למאקו:

Google Search Tips and Tricks

Cache (מטמון) מאפשר לנו לבדוק האם וכיצד גוגל רואה את האתר שלנו (משמש בעיקר לעניין של קידום אורגני), דוגמה לשימוש:
cache:techblog.co.il/2017/08/install-lamp-on-ubuntu-16-0/ יציג את נתוני המטמון הבאים:

Techblog.co.il - תומר קליין - Google Cache

 

FileType (סוג קובץ) מאפשר לנו לחפש באתרים קבצים על פי סוג ובחלקם על פי תוכן. לדוגמא אם נרצה למצוא למשל מדריכי טיולים בפורמט PDF נבצע את החיפוש הבא: "מדריך טיולים" filetype:pdf

Google Search by File Type - Techblog.co.il

intitle (בכותרת) שימוש באופרטור זה מאפשר לנו לחפש מסמכים המכילים בכותרת את מילת החיפוש. לדוגמה intitle:"ראספברי" יחזיר את התוצאות הבאות:

Google InTitle Search - Techblog

inurl (בכתובת) – שימוש באופרטור זה יחזיר תוצאות אשר בכתובת המסמך תופיע מילת החיפוש אותה חיפשנו. לדוגמה inurl:"ראספברי" יחזיר את התוצאות הבאות:

Google Search InUrl - Techblog.co.il

inanchor (עוגן) – יציג תוצאות חיפוש למסמכים אשר בתוכם ישנו עוגן המכיל את מילת החיפוש. לדוגמה: inanchor:"ראספברי" יחזיר רשימת מסמכים המכילים בתוכם קישורי עוגן המכילים את מילת בחיפוש .

1 Comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*