Change SSH Port in Linux Fore More Secured Login

Change SSH Port - מתוך הבלוג של תומר קליין

SSH או Secure Shell daemon הוא פרוטוקול רשת המשמש לביצוע התחברות מאובטחט מרחוק למערכות Linux באמצעות ערוץ מאובטח על גבי רשתות לא מאובטחות אמצעות הצפנה חזקה.

אחד הכלים הבסיסיים ביותר של פרוטוקול SSH הוא היכולת לגשת ל- SHELL  על מכונות לינוקס מרחוק ולבצע פקודות. עם זאת, פרוטוקול SSH יכול להציע יישומים אחרים, כגון היכולת ליצור מנהרת TCP מאובטחת על פני הפרוטוקול, מרחוק ובאופן מאובטח להעביר קבצים בין מכונות או לפעול כמו שירות ה- FTP.

היציאה הסטנדרטית המשמשת את שירות SSH היא 22 / TCP. עם זאת, ייתכן שתרצה לשנות את יציאת ברירת המחדל SSH בשרת הלינוקס שלך, על מנת להשיג סוג כלשהו של אבטחה באמצעות אלמוניות כי פורט 22 מהווה מוקד למתקפות באופן קבוע.

על מנת לשנות את פורט ברירת המחדש יש לפתוח תחילה את קובץ הקונפיגורציה של שרות ה SSH על ידי הפקודה הבאה:

כעת נחפש את השורה הבאה שמתחילה ב Port 22 ונהפוך אותה ללא פעילה על ידי הוספת סימן # בתחילתה ולאחר מכן נוסיף מתחתיה שורה חדשה עם מספר פורט רנדומלי שתבחרו, לדוגמה:

בדוגמה שלפניכם בחרנו בפורט 2713. השתדלו לבחור פורט רנדומלי ובמספר גבוה מ 1024 (המספר הגבוה ביותר לפורטים ידועים סטנדרטים) כאשר הפורט המקסימלי לשימוש הנו 65535.

Change SSH Port - מתוך הבלוג של תומר קליין

כעת נבחן את הקונפיגורציה על ידי הפקודות הבאות:

ונוכל לראות שהשרת מאזין בפורט החדש:

ssh new port

בהפצות לינוקס מבוססות CentOS או RHEL יש להתקין  policycoreils ולהוסיף את הכללים הבאים על מנת שיתבצע Bind של ה SSH לפורט החדש:

כמו כן, אל תשכחו לעדכן את כללי חומת האש על השרת שלכם על מנת לאפשר התחברות דרך הפורטים החדשים שהגדרנו..

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*