Callmebot – שליחת התראות whatsapp מתוך Home-Assistant

Callmebot - free WA messages

כבר די הרבה זמן שאני מחפש דרך פשוטה ונוחה לשלוח התראות WhatsApp ממערכת Home Assistant שלי. ניסיתי לא מעט דרכים שכללו שימוש ב Twilio, MatterBridge ועוד, אך בסופו של יום התחזוקה היתה לא פשוטה.

לאחרונה נתקלתי ב Callmebot המאפשרת שליחת הודעות WhatsApp בחינם באמצעות Rest API דבר ההופך את האינטגרציה עם Home-Assistant לפשוטה הרבה יותר ואף איננה מצריכה קומפוננטה מותאמת אישית.
במדריך זה אסביר אודות השימוש ב Callmebot וכן על האינטגרציה עם Home-Assistant.

שלב א' – פתיחת חשבון ב-Callmebot וקבלת API Key

על מנת להתחיל ולהשתמש בשירות (המוצע בחינם), יש לקבל מהם תחילה API Key אשר ישמש בהמשך לשליחת ההודעות. לשם כך, יש לשלוח הודעת Whatsapp למספר הבא: 34644442148+ (מומלץ להוסיפו לאנשי הקשר עם שם שתזהו בקלות), ולשלוח אליו הודעה עם התוכן הבא: "I allow callmebot to send me messages".

כעת, המתינו עד אשר תקבלו את האישור על האקטיבציה של החשבון שלכם באמצעות הודעה שנראת כך:

Callmebot activation message

כעת, העתיקו את ה API Key ושמרו אותו בצד, נזדקק לו בשלב הבא, אך תחילה לחצו על הקישור בהודעה וודאו כי אתם אכן מקבלים הודעות מ Callmebot.

שלב ב' – הגדרת ההתראות ב Home-Assistant

כפי שציינתי בתחילת המדריך, היות ו Callmebot מאפשרים שליחה באמצעות Rest API, ניתן בקלות להשתמש ברכיב ההתראות המובנה ב Home-Assistant תוך שימוש בפלטפורמת Rest.

לצורך כך, פתחו את קובץ ה configuration.yaml והכניסו פנימה את הקוד הבא:

כעת שמרו אותו, ואתחלו את Home-Assistant על מנת שהשינויים יכנסו לתוקף.

שלב ג' – שליחת התראת בדיקה

אז אחרי שהגדרנו את ההתראות, לא נשאר לנו אלא לבצע בדיקת שליחה. לשם כך, הכנסו למערכת ה Home-Assistant ותחת Developer Tools נווטו אל "services" וחפשו ברשימה את "notify.whatsapp".

Callmebot - HS Whatsapp test message

כעת, תחת השדה של Message, הקלידו את הטקסט אותו ברצונכם לשלוח ולחצו על "Call Service". אלרי מספר רגעים תוכלו לראות כי התקבלה הודעת WhatsApp חדשה:

Callmebot - HA test message

שימוש מועיל!

2 Comments

  1. היי זה עובד גם בשביל קבוצות וואטסאפ? כלומר אם אני רוצה שזה ישלח הודעה לקבוצה שאני נמצא בה?

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*