Asterisk – התקן לעצמך מרכזיית IP בקלות ובמהירות

Asterisk
Asterisk

מרכזיית Asterisk היא מרכזיית  ה-IP הנפוצה ביותר היום ומבוססת קוד פתוח. היא מאפשרת חיבור של טלפונים ניידים ונייחים באמצעות האינטרנט לרשת טלפוניה אחת הכוללת שלוחות, מענה קולי ויכולת הקלטות. המערכת מאפשרת גם חיבור למספר וירטואלי (שעלותו זולה) ובכך לקבל שיחות גם ממספרים קווים ו/או סלולאריים (כולל מספרים מקומיים בארצות שונות ומגוונות) ובכך להוזיל משמעותית עלויות של שיחות בינלאומיות. המאמר מיועד עבור משתמשים בפרטיים אשר רוצים לנהל שיחות עם יעדים בארצות אחרות בזול או בעלי עסקים קטנים המחפשים דרך זולה לנהל את הטלפוניה במשרד. המערכת קלה להתקנה ונוחה לתפעול ובעלת ממשק ניהול מבוסס דפדפן ככה שאין צורך ממשי בלדעת לעבוד עם לינוקס ובשל היותה מבוססת לינוקס ניתנת להתקנה כמעט על כל חומרה קיימת דבר המוזיל את עלויות התחזוקה. במאמר זה נעבור על התקנת המערכת על ידי שימוש בדיסק התקנה של Asterisk Now אשר מתאימה גם לחסרי נסיון או ידע בתחום ומאפשרת התקנה של מערכת מוכנה להפעלה.

לצורך ההתקנה נוריד תחילה את ההתקנה מכאן: http://www.asterisk.org/downloads/asterisknow ונצרוב אותה על גבי דיסק (ההתקנה אינה נתמכת מדיסק או קי).

המסך הראשון שיפתח בעת ההתקנה מציג לנו את אפשרויות ההתקנה השונות אני ממליץ (וכך עשיתי בעצמי) להשתמש באופציה הראשונה Install Full.

Asterisk Setup
Asterisk Setup

כעת נבחר באיזה סוג רשתות המערכת תתמוך והאם לשתמש בכתובת סטטית או דינאמית (ההמלצה כמובן היא לסטטית כלומר קבועה היות ומכשירים ברשת צריכים להתחבר אליה כדרך קבע).

ipv4 static
ipv4 static

בשלב הבא נתבקש להגדיר את כתובת ה IP אותה נרצה להקצות למערכת, בדוגמה שלפניכם הגדרתי הגדרה המבוססת על כתובת IP נפוצה מאוד ברשתות פרטיות בעולם. כתובת זו תשמש אותנה בהמשך בהתחברות לממשק הניהול של המערכת וכן להתחברות מהטלפונים והמערכות השונות.

ipv4 ip settings

כעת נתבקש לבחור את אזור הזמן בו נמצאת המערכת (לצורך סנכרון שעונים עם טלפון IP ועוד').

TimeZone
TimeZone

היות והמערכת משתמשת בשרת MySQL לצורך שמירת ההגדרות ואחסון נתוני המערכת נתבקש במסך הבא להגדיר סיסמה עבור "משתמש העל" עבור התקנת שרת ה MySQL.

Root Password
Root Password

במידה ונבחר סיסמה "קלה מדי" המערכת תציג לנו התראה ותאפשר לנו לחזור אחורה ולשנותה. המלצתי היא להשתמש בסיסמה חזקה המכילה שילוב של ספרות, אותיות גדולות וקטנות ולפחות תו מיוחד אחד (לדוגמא @ או ! או $ וכו').

weak password
weak password

כעת ההתקנה תתקין את הרכיבים הדרושים ובסיומה המחשב יאותחל

installing
installing

כעת המערכת תתחיל בעליה וכחלק מהתהליך גם יבדקו הקישוריות לאינטרנט.

install finish - starting
install finish – starting

זהו, ההתקנה הסתיימה לה, וכעת נעבור להגדרות ראשוניות ומבט על ממשק הניהול של המערכת.

כפי שציינתי ניהול המערכת מתבצע באמצעות ממשק אינטרנטי ידידותי ונוח לשימוש, על מנת להגיע אליו יש לפתוח את דפדפן האינטרנט ולהקיש את כתובת השרת. בעת הכניסה הראשונה נתבקש להזין פרטים לצורך הגדרת משתמש למנהל מערכת.

First Login
First Login

לאחר ההתחברות נקבל מסך דרכו נתחבר לאזורים השונים במערכת, במאמר זה נתמקד באזור הניהול:

Main Screen
Main Screen

המסך הראשי של אזור הניהול הוא לוח הבקרה בו ניתן לקבל מידע מקיף אודות מצב המערכת, התראות ועוד וכן תפריט המכיל את כל אופציות ההגדרה של המערכת.

admin screen
admin screen

 

עד כאן סקירת המערכת וההקתנה שלה. אני ממליץ בחום להכנס לאתר החברה המפתחת וללמוד שם עם באמצעות קורסים או מאמרים ומדריכים מצולמים על האפשרויות הרבות של המערכת.

אם בכל זאת תזדקקו למידע נוסף או שאלות בנושאים הקשורים להגדרת המערכת אנא השאירו פרטים בטופס המצורף ואשתדל לחזור אליכם בהקדם:

[contact-form-7 id="699" title="בקשות בנוגע למרכזיית IP"]

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*