כך תלמדו את הרובוט של שיאומי לדבר עברית

XiaomiHeb - למדו את הרובוט שלכם עברית

בתור אחד שחובב מוצרים סיניים, מהמנורות החכמות, דרך הקומקום ועד לשואב האבק אחד הדברים שמציקים לי ביותר הוא התקשורת עמם (במיוחד במוצרים המדברים). חברי הטוב ויקטור הציג לי השבוע דרך בה ניתן "ללמד" את הרובוט שלכם לדבר עברית. התהליך יחסית פשוט אך מצריך הבנה תפעולית בסיסית.

במדריך זה אפרט כיצד ניתן לבצע את הפעולה אך אקדים ואזהיר כי פעולה זו אינה רשמית מבית שיאומי והאחריות על כל נזק שיגרם לרובוט היא באחריות המבצע בלבד.

חלק א' – איתור הפרטים הנחוצים עבור ההתחברות לרובוט

על מנת להתחבר לרובוט, יש תחילה לאתר את כתובת ה IP שלו ואת ה TOKEN המשמש להתחברות אליו. לצורך כך, יש תחילה להסיר את האפליקציה המקורית של שיאומי ולהתקין במקומה את האפליקציה הבאה אשר תאפשר לכם למצוא אותם בקלות. (לאחר מציאת ה TOKEN תוכלו להסירה ולהתקין מחדש את המקורית).

כעת, לאחר שהתקנתם את האפליקציה, כנסו אליה ולחצו על הסמל של הרובוט, בצד ימין למעלה יהיה עכשיו סמל של 3 נקודות. לחצו עליו ובחרו ב General Settings.

ובמסך הבא, בחרו ב Network Info:

כעת תוכלו לראות את פרטי הרובוט, הכוללים את כתובת ה IP, שם הרשת האלחוטית, TOKEN ועוד:

אנו נזדקק לכתובת ה IP ול TOKEN בלבד, רשמו אותם בצד.

שלב ב' – "צריבת העברית" על הרובוט

על מנת לצרוב את העברית על הרובוט יש תחילה להוריד את תוכנת הצריבה וקבצי הקול מכאן, ולפרוס אותם בתיקיה. מבנה התיקיה אמור להיראות כך:

כאשר:
– voicepacks יכיל את חבילת השפות.
– win-mirobo.ini -הוא קובץ ההגדרות אשר יכיל את כתובת ה IP של הרובוט ואת ה TOKEN.

ערכו את קובץ ה win-mirobo.ini באמצעות עורך טקסט ומלאו את הפרטים אותם אספנו בחלקו הראשון של המדריך, ושמרו אותו.

ip=
token=

זהו, אנחנו מוכנים לתהליך הצריבה. הפעילו את קובץ ה win-mirobo.bat כמנהל (לחצן ימני –> הפעל כמנהל) ואם הכל הוגדר כראוי, התוכנה תתחבר לרובוט ותקבלו את המסך הבא:

לחצו על 2 בתפריט על מנת לבחור את קבצי הקול אותם נרצה "לצרוב" על הרובוט:

בחרו את השפה אותה תרצו "לצרוב" על ידי הקשת המספר המתאים. כעת פעולת הצריבה תתחיל ותארך כמספר דקות. עם סיום התהליך תתקבל הודעה שההתקנה הושלמה ותוכלו להבחין כי הרובוט שלכם דובר עברית מעתה.

בהצלחה!

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*