Site icon Tech Blog

Callmebot – שליחת התראות whatsapp מתוך Home-Assistant

כבר די הרבה זמן שאני מחפש דרך פשוטה ונוחה לשלוח התראות WhatsApp ממערכת Home Assistant שלי. ניסיתי לא מעט דרכים שכללו שימוש ב Twilio, MatterBridge ועוד, אך בסופו של יום התחזוקה היתה לא פשוטה.

לאחרונה נתקלתי ב Callmebot המאפשרת שליחת הודעות WhatsApp בחינם באמצעות Rest API דבר ההופך את האינטגרציה עם Home-Assistant לפשוטה הרבה יותר ואף איננה מצריכה קומפוננטה מותאמת אישית.
במדריך זה אסביר אודות השימוש ב Callmebot וכן על האינטגרציה עם Home-Assistant.

שלב א' – פתיחת חשבון ב-Callmebot וקבלת API Key

על מנת להתחיל ולהשתמש בשירות (המוצע בחינם), יש לקבל מהם תחילה API Key אשר ישמש בהמשך לשליחת ההודעות. לשם כך, יש לשלוח הודעת Whatsapp למספר הבא: 34644442148+ (מומלץ להוסיפו לאנשי הקשר עם שם שתזהו בקלות), ולשלוח אליו הודעה עם התוכן הבא: "I allow callmebot to send me messages".

כעת, המתינו עד אשר תקבלו את האישור על האקטיבציה של החשבון שלכם באמצעות הודעה שנראת כך:

כעת, העתיקו את ה API Key ושמרו אותו בצד, נזדקק לו בשלב הבא, אך תחילה לחצו על הקישור בהודעה וודאו כי אתם אכן מקבלים הודעות מ Callmebot.

שלב ב' – הגדרת ההתראות ב Home-Assistant

כפי שציינתי בתחילת המדריך, היות ו Callmebot מאפשרים שליחה באמצעות Rest API, ניתן בקלות להשתמש ברכיב ההתראות המובנה ב Home-Assistant תוך שימוש בפלטפורמת Rest.

לצורך כך, פתחו את קובץ ה configuration.yaml והכניסו פנימה את הקוד הבא:

כעת שמרו אותו, ואתחלו את Home-Assistant על מנת שהשינויים יכנסו לתוקף.

שלב ג' – שליחת התראת בדיקה

אז אחרי שהגדרנו את ההתראות, לא נשאר לנו אלא לבצע בדיקת שליחה. לשם כך, הכנסו למערכת ה Home-Assistant ותחת Developer Tools נווטו אל "services" וחפשו ברשימה את "notify.whatsapp".

כעת, תחת השדה של Message, הקלידו את הטקסט אותו ברצונכם לשלוח ולחצו על "Call Service". אלרי מספר רגעים תוכלו לראות כי התקבלה הודעת WhatsApp חדשה:

שימוש מועיל!

Exit mobile version